HENSTILLING TIL NM-DELTAGERE

Vi henstiller deltagere i NM til å frede Vingersjøen frem til arrangementet. Det er forholdsvis liten sjø som skal benyttes, og som lett lar seg påvirke av prøvefisking. Henstillingen går ut fordi vi ønsker et best mulig fiske for våre deltagere i NM.



tirsdag 1. mars 2011

Intervju nr 2


Navn: Thomas Hesmyr
Alder: 39
Klubb: Sfk Pimpel Sør


Hva fisker du helst med? Lokkemeite, pimpel eller myshka?
Jeg liker egentlig alle metodene godt, men fisker nok mest med lokkemeite. Alt har sin sjarm synes jeg, og det gjelder å finne ut av hva som fungerer best den aktuelle dagen. Vi fisker på så mange forskjellige vann, så skal man henge med i dette gamet er det en fordel å beherske alle metoder.
Hvorfor?
Fisker mest med lokkemeite fordi jeg synes ofte det er det sikreste på mange av våre konkurransevann. Skulle nok tatt i bruk pimpelen oftere, men føler meg stort sett sikrere med lokkemeite.
Det blir mye farting i løpet av en sesong. Hva gjør dette med isfiske så spesielt for deg?
Ja, det blir mye reising i løpet av en sesong. Det er noe helt spesielt med isfiskekonkurranser synes jeg… Man treffer mye bra folk, det er sosialt, og man får den spenningen en konkurranse gir. Samtidig lærer man utrolig mye mer av å være med på konkurranser enn å fiske alene.
Hva er ditt beste minne innenfor isfiske?
Jeg har mange gode minner fra de 25 årene jeg har deltatt på konkurranser, men det er klart det er et par konkurranser jeg setter høyere enn andre. Det å bli Nordisk mester på Steinsfjorden både individuelt og på lag var utrolig stas! Konkurransen da jeg passerte 30kg på Björköfjärden i Sundsvall er nok også noe jeg vil huske i lang tid fremover. Ellers synes jeg alle konkurranser har sin sjarm, men trives absolutt best når det er bra fart i fisken.
Hva tror du blir vinnervekt på NM respektiv lagNM?
Tipper på oppunder 10kg på lag-NM og 6,3kg på individuelt.
Hvem tror du går til topps under årets NM?
Lag-NM tror jeg blir veldig åpent, mange gode lag som kan gjøre det bra! Samtidig kan det nok bli litt bingo, og det øker jo mulighetene for oss som normalt ligger litt lenger ned på listene også:)
På Vingersjøen har jeg trua på Tom E. Haugen, jeg tror det er hans tur i år. Han kjenner dette vannet godt og er en utrolig dyktig konkurransefisker som ofte gjør de rette valgene som skal til for å vinne.

Vil samtidig takke SFK Raufjøringen for at de påtok seg NM og ønske lykke til med arrangementet!

Selv får jeg desverre bare deltatt på lag-NM, men lover å kjempe med nebb og klør der! Ønsker lykke til alle dere som skal enten på lag-NM på Sigernessjøen eller på individuelt NM på Vingersjøen.

Takk Thomas for at du ville stille opp :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sponsor