HENSTILLING TIL NM-DELTAGERE

Vi henstiller deltagere i NM til å frede Vingersjøen frem til arrangementet. Det er forholdsvis liten sjø som skal benyttes, og som lett lar seg påvirke av prøvefisking. Henstillingen går ut fordi vi ønsker et best mulig fiske for våre deltagere i NM.



torsdag 3. mars 2011

Intervju nr 5


Navn: Rolf Magnus Grenberg
Alder: 15 år
Klubb: Åsnes JFF


Hva fisker du helst med? Lokkemeite, pimpel eller myshka? Hvorfor?
Jeg fisker helst pimpel. Den er det er den raskeste isfiskemetoden.
Litt for at jeg synes det er lettere å gå å lete fisk med den, og gir ofte bra snitt der det er en mulighet.

Hva gjør dette med isfiske så spesielt for deg?
Det er nok det å konkurrere, og et miljø som gjør det så "dritarti" å isfiske!

Hva er ditt beste minne innenfor isfiske?
Det er uten tvil det Nordiske mesterskapet i Nora i Svergie i 2009!
Der vi gjorde en fantastisk jobb som juniorlag. Jeg tok gull individuelt, Jørgen Langerud sølv, og Vegard Vestby en stærk femteplass!

Hva tror du blir vinnervekt på NM respektiv lag-NM? Og hvem tror du går til topps under årets NM?
NM-lag vekt det tror jeg ikke blir noe særlig over fire kilo. Laget som vinner er vanskelig å si, men tror Gjøvik og Toten blir farlige.
NM-individuelt:
Vekt blir nok mellom fem og syv kilo. Jeg har ganske stor tro på Tom Rune Fjellberg kommer til å ha høyest vekt på søndag. I junior har ganske stor tro på meg selv, selv om mitt beste NM resultat er en tredjeplass som barn.

Ja da gjenstår det bare å se hvordan det går under NM!
Ønsker å takke alle som stilte opp på intervju-runden, og håpe dette NM setter en stjerne i minneboka:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sponsor